Ja, vad ska man säga!

Nu har det gått ett par veckor sedan jag skrev här. Jag har i alla fall flyttat in på Fysikgränd igen. Jag trivs väldigt bra. Även denna gången verkar jag ha tur med att få bra korridorkompisar, så det känns väldigt roligt!

Har även fått min efterlängtade 42" TV  som jag inte kan va annat än nöjd med. Dock har det blivit lite väl mycket tv-tittande på sistone. Men det beror ju inte bara på tvn utan också på alla politiska debatter som man har kunnat följa.

Ja, och vad ska man säga om årets val?! Jag vet helt ärligt inte om jag ska gråta eller jubla över resultatet. Att alliansen återigen blir det största blocket är ju okej, men att vi svenskar inte vet bättre än att rösta in ett rasistiskt parti det är något jag är väldigt förvånad och chockad över. Det jag inte riktigt förstår är varför inte dom övriga partierna i riksdagen, innan valet, mött SD-s argument bättre när det gäller invandringspolitiken så att väljarna har haft andra(bättre) alternativ i just den frågan. För uppenbarligen så tycker ju ca 5% av sveriges befolkning att det finns brister där. Men men, det är ju alltid lätt att va efterklok. 

Nu är det helg och jag har tenta om en vecka, så min helg är räddad, så att säga!



Tjingeling....






Kommentarer
Den gamle...

Ja man kan ju undra hur "vi" tänker...

2010-09-24 @ 21:34:03
mamma

jag tycker också att det känns oroligt med SD. Man vet ju inte vad de får för förtroende framöver.

Lycka till med tentan. Försök även att ha en skön helg!

2010-09-24 @ 21:35:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0