Att bli vuxen!

Ja, idag är en sån dag som då man kanske borde skriva något riktigt klokt här. Jag menar jag är ju trots allt halvvägs till 50... Såvida hur klokt det är går väl att diskutera men jag kan iaf försöka mig på att sammanfatta det gågna året lite kortfattat.


I det förra födelsedagsinlägget befann jag mig fortfarande i Prag och väntade ivrigt på att få komma hem till Umeå igen! I det inlägget nämde jag att jag att det nog varit det mest händelse- och lärorika året i mitt liv hittills och att det bestått av flera prövningar.

Jag skulle nog kunna börja detta inlägg på samma vis! För att inte gå in något djupare på vissa delar så kan jag ju  att säga att jag (förmodligen) slagit mitt personliga rekord i åtminstone tre kategorier.

  • Under år 2010 har jag varit bosatt på inte mindre än 8 olika ställen i två olika länder.
  • Under år 2010 har jag nog också slagit rekord i x antal gjorda omtentor.
  • Under år 2010 har jag förmodligen också slagit personligt rekord i x antal förbrukade flaskor coca-cola, haha

Men trots att detta året på flera sätt inte varit en dans på rosor så har det varit en viktig del av mitt liv på olika sätt. Jag har lärt mig oerhört mycket om mig själv, mina styrkor och mina svagheter. Jag har nog också kommit många vänner mycket närmre än vad jag skulle ha gjort annars, och jag är Er evigt tacksam för att ni alla finns där för mig!


Jag och Morfar vid min student 2005!





Nu är jag inne på mitt 26e år och det börjar, inte helt oväntat, med intensivt tentaplugg för på fredag smäller det ju! Sedan ser jag väldigt mycket fram emot helgen om 1,5 veckor då det vankas kalas!



Kommentarer
Andrea

haha carro jag visste inte att du var en coca cola junkie!

2011-01-12 @ 16:59:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0