Sköna Maj!

Jag är medveten om att jag inte är någon bra bloggerska! Det är ett under att det ändå är några tappra som fortsätter hålla lite koll. 

Våren har i alla fall kommit och jag har redan hunnit med flertalet grillningar.

Sista april firades i min korridor med pompa och ståt. En riktigt lyckad kväll måste jag säga. Vi tog också massor med fina och roliga bilder med min nyinköpta kamera. Men naiv som jag är, lät jag kameran vandra mellan alla gäster (både inbjudna och oinbjudna), tills den tillslut var spårlöst borta. Någon måste alltså ha varit så fräck och lagt beslag på min endast en dag gamla kamera. Så trots att kvällen i övrigt var väldigt lyckad fick den ett mycket tråkigt slut! Men man måste ju alltid se det positiva, det var ju tur att ingen tog något mer värdefullt. 



Men men, annars flyter livet på i vanlig takt här uppe. Snart är det sommar och i år har jag bestämt mig för att plugga istället för att jobba. Jag vill försöka hinna i kapp så mycket som möjligt så jag har sökt 22,5 poäng sommarkurser. Ena kursen är Statistik A2, vilket är en fortsättning på den kurs jag läste första året här uppe. Den andra kursen heter Vardagens Mysterier Förklarade vilket förmodligen anses som en lite ovanlig kurs. Bland annat finns Grillning och Lekparks-fysik med på schemat. Enligt kursplanen kommer den också besvara "viktiga" frågor som -Varför faller alltid smörgåsen med smöret nedåt?, -Var kommer bubblorna i vattenglaset ifrån? osv:) Det ska bli mycket intressant :D hehe


Kommentarer
minhaaj

Du är ju bra bloggare! det är roligt att läsa din blogg från tid till tid! kör på!

2011-08-17 @ 03:40:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0