Ur en Carros dagbok!

Jag skriver ganska sällan om vad jag egentligen pysslar på med om dagarna till vardags. Det beror väl främst på att de flesta dagarna ser väldigt lika ut. Som den barnbok, mor och far läste för mig när jag var liten, som handlade om en kos vardag.

Ur en kos dagbok:
"Den 10 november. Vaknade. Åt lite hö. Två strån som fanns kvar. Tittade på Majros. Hon stod kvar på sitt gamla ställe. Tittade på Örsvart. Hon stod kvar på sitt gamla ställe. Regnar ute. Blir mjölkad. Det känns ju rätt skönt. Så mockade dom. Fick mat. Åt. Blev mjölkad. Åt. Somnade."

 

 

 

Mina dagar ser ungefär likadana ut.

Ur en Carros dagbok!
Den 14 oktober. Vaknade. Tog en prommenad. Duschade. Åt min frukost. Ägg, fil och kaffe. Prommenerade till universitetet. Satt med ett grupparbete. Det snöade ute. Gick hemåt. Kollade till korridorkompisarna. Dom bodde kvar. Tog en power-nap. Det var skönt. Drack kaffe. Åt. Pluggade. Tog ett glas saft. Pluggade lite till. Somnade (iaf mycket snart).

 

Ja och denna procedur upprepar sig nästan varje dag. Ibland går jag och tränar på eftermiddagen och ibland har jag föreläsningar. Men allt som oftast ser de likadana ut. Men det är väl det som kallas rutin och vardag, antar jag!





Kommentarer
Den gamle

Vad får Du allt ifrån?

2010-10-14 @ 23:47:23
Andrea

Hahaha

2010-10-15 @ 05:59:30
Lina

Underbar reflektion! :)

2010-10-15 @ 10:46:07
Caroline

Haha, det var faktiskt min fader (alias, den gamle)som gjorde den där kopplingen när han ringde och frågade vad jag gjorde. Han tyckte det lät precis som ur den där boken. Haha

2010-10-15 @ 13:31:01
Mamma

Riktigt kul! Ja, ni är så lika pappa och du.

2010-10-17 @ 17:17:17
Caroline

Jo, jag har både likheter med min fader och med en ko... Inte illa! hehe

2010-10-18 @ 20:30:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0