Dream a Little Dream of Me!

Fredag 22 oktober
K
lev upp vid 7 tiden, tog sedan en mycket svalkande (-7 grader ute) prommenad med Marielle. Sedan bar det av mot välkända Lindell, där bearbetning av massa data väntade. Nu sitter jag här i min alldeles för sköna soffa och funderar på i vilken ordning jag skall utföra mina kvällssysslor som består i, matlagning, handling och plugg. Mycket klurigt vill jag lova. Har dessutom inte den blekaste aningen om vad jag ska äta. Men jag tror det blir något mycket enkelt i alla fall. Känner mig inte allt för kreativ idag och den lilla kreativitet jag har måste jag spara tills pluggandet.




Efter att jag skrev om den där kossan förut har jag insett ännu mer hur lika hon och jag är. Den där kon spenderade dagarna med att dagdrömma om allt hon ville göra och bli, såsom gå på bio, flyga till månen, bli rockartist osv. Å jag är väl inte så mycket sämre själv. Dock vill jag poängtera att jag inte drömmer om att bli artist. Jag tycker mig känna på mig att jag inte besitter den talang som krävs för detta och den insikten ska vi väl tacka gudarna för! Så ni lär nog inte finna mig i Idol. Haha


Men dagdrömmer, det gör jag allt. Om precis allt annat än om plugget, tyvärr!! Så det ni, mina kära föräldrar, här ser ni hur en barnbok kan ge men för livet. Haha SKämt åsido!



Jaja, detta är väl mest en massa bullshit egentligen. Ingen är väl så värst intresserad av att höra sånt här trams. Men, men, några av Er har kanske genomskådat mig och insett att anledningen till att jag bloggar om det är för att jag då får lite extra tid att fundera, och kan då skjuta upp verkligheten, dvs plugg och matlagning, ytterligare några minuter.


Hoppas ni alla får en trevlig och mysig helg. 


PS: Låt-titeln passade inte så värst bra på blogginlägget... men men det är en vacker gammal låt iaf! Här är länken ifall ni vill lyssna! The Mamas & The Papas – Dream A Little Dream Of Me


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0