Dagens bekännelser!

Påväg ned på stan idag hamnade jag mitt ibland ett gäng skolelever, troligtvis högstadiet. Förmodligen hade de skolavslutning idag med tanke på att de var så många och att alla (både killar och tjejer) var uppklädda. Jag kunde inte undgå att lägga märke till klädseln och utseendet på dessa unga tjejer! En tjej bar en klänning/tunika som slutade strax under skinkorna, men hade varken strumpbyxor eller leggings. Man såg alltså nästan allt.


Efter att ha noterat denna tjejs klädsel ser jag mig runt och inser att hon inte är den enda med kortkort! Säkert 75% av alla tjejer bar klänningar eller kjolar som nätt och jämt täckte baken.


Men detta var inte det enda jag la märke till, och nu kommer vi till min första bekännelse, ja jag har läst Kissies blogg några gånger. De flesta såg i mina ögon ut som kopior av Kissie. Tjockt lager foundation och mascara, putande läppar, och långt stripigt hår antingen chokladbrunt eller platinablondt.




Min slutsats efter denna observation är att jag förmodligen inte förstår mig på detta mode och att jag håller på å bli vuxen. Jag tyckte verkligen inte det var snyggt! Så detta blir min andra och tredje bekännelse, jag förstår mig inte på dagens mode och jag är gammal! Haha







För övrigt hade jag en väldigt mysig dag på stan idag!

Hejhopp


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0