Regnet det bara öser ned!!!

Idag är nog första dagen på ca 4-5 veckor som jag ätit min middag inomhus. Det regnade! Efter vi ätit satte sig jag, mor och far på verandan med var sin kopp kaffe och tittade på regnet. Jag hade nästan glömt hur mysigt regn faktiskt kan vara. Ljudet av regn och vind kan, i lagom mängd, vara väldigt lugnande och rogivande. Jag tror aldrig jag sover så gott som när det regnar lite. Regnets smattrande ljud har en väldigt sövande effekt!! Sedan efter regnet brukar det ju lukta så gott utomhus. Härligt härligt, säger jag!! 

Dock är inte denna rogivande och sövande effekt särskilt passande när man ska jobba. Man blir väldigt trött och seg och vill helst inte stiga ur sängen på morgonen! Så trots att det har känts lite tungt att behöva stå inomhus och jobba när det varit strålande sol, så är det ändå mycket bättre med lite solsken ute. Man vaknar liksom upp på ett helt annat vis då!


Ja, då var det också sagt! haha


Tackar för mig så länge...


Kommentarer
mamma

Håller med!

2010-07-26 @ 21:40:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0